Omogućeno elektronsko podnošenje Obrasca PDP za utvrđivanje akontacija nakon obustave postupka stečaja ili likvidacije

Datum objave: 25-09-2019


U okviru portala ePorezi omogućeno je elektronsko podnošenje poreske prijave za utvrđivanje mesečnih akontacija poreza na dobit pravnih lica za lica kod kojih je obustavljen postupak stečaja, odnosno likvidacije.

U skladu sa članom 64. Zakona o porezu na dobit pravnih lica ("Službeni glasnik RS", br. 25/2001, 80/2002, 80/2002 (dr. zakon), 43/2003, 84/2004, 18/2010, 101/2011, 119/2012, 47/2013, 108/2013, 68/2014 (dr. zakon), 142/2014, 91/2015 (autentično tumačenje), 112/2015, 113/2017 i 95/2018) obveznik - stečajni dužnik nad kojim je u toku godine obustavljen stečajni postupak usled prodaje stečajnog dužnika kao pravnog lica, dužan je da podnese poresku prijavu u roku od 15 dana od pravosnažnosti rešenja o obustavi stečajnog postupka. U poreskoj prijavi obveznik daje procenu prihoda, rashoda i dobiti za poreski period koji započinje narednim danom u odnosu na dan pravosnažnosti rešenja o obustavi stečajnog postupka i utvrđuje mesečni iznos akontacije poreza na dobit. Navedeno se shodno primenjuje i u slučaju obustave postupka likvidacije u toku godine.

Obaveza podnošenja poreske prijave na Obrascu PDP u ovom slučaju u primeni je od 1. avgusta 2018. godine, s tim što je sada omogućeno da ista bude podneta elektronskim putem.

Oznake vrste i osnova podnošenja prijave su sledeće:

  • - 3/44 - Poreska prijava za utvrđivanje mesečne akontacije za poreski period nakon obustave postupka likvidacije;
  • - 3/56 - Poreska prijava za utvrđivanje mesečne akontacije za poreski period nakon obustave postupka stečaja.